Vevõcsalogatás a web áruházba



2010-12-01 / 11:39:09 #

Az e-kereskedelem vagyis az elektronikus kereskedelem (EK) egy olyan eljárás, mely üzleti tranzakciók lebonyolítását teszi lehetővé egy virtuális gazdasági környezetben – az interneten keresztül.

A web áruház nagyszerű lehetőség a nagy- közepes – kis és mikrovállalkozások számára áraik csökkentéséhez és piaci előnyhöz jutáshoz, hiszen jelentős összeg lekerül a kereskedők válláról az üzlethelységek, irodák fenntartásainak szükségtelenné válásával egyidejűleg. Valamint az e-kereskedelem a keresőoptimalizálás egyik fő fegyvere, így az ezzel is foglalkozó cégek jobb helyre kerülnek a keresőoldalakon (Google, Vizsla,stb), ami által több ügyfele találhatja meg Önt. Azonban fontosnak érzem néhány dologra felhívni a web áruház-tulajdonosok figyelmét.


A kínálat kialakításánál érdemes odafigyelnünk az internetes vásárlók szokásaira, valamint a konkurencia weboldalára.

Nézzük meg a vetélytársak honlapját és hiányosságaikból merítsünk ötleteket saját online áruházunk tökéletesítése céljából.

A vásárlók mindig bizalmatlanul kötnek üzletet ismeretlen web áruházakkal, hiszen nincsen élményük az üzlet jellegéről, a választékról és légköréről. Mindig felhasználóbarát, könnyen kezelhető online áruházak kialakítására törekedjünk, ahol élvezet az időtöltés és egyszerű a keresett termék megtalálása. Különböző fórumok, szavazások segíthetik a vásárlókat a számukra legmegfelelőbb cikk kiválasztására és jó, ha a tulajdonos pontos, részletes információkkal látja el az érdeklődőket, valamint kitér a garanciális kérdésekre is.


Ha a vevő az első vásárlás alkalmával jó tapasztalatokat szerezz a céggel kapcsolatban biztos, hogy előbb vagy utóbb, de újra fel fogja venni a kapcsolatot az online áruházzal egy újabb vásárlás céljából.

A legfrissebb hazai kutatási adatok szerint Magyarországon a havi rendszerességgel internetezőknek egyelőre csak 14 százaléka használja az internetet vásárlásra. Ráadásul még ők is többnyire a konvencionális módon, készpénzes utánvétellel fizetnek. Csak töredékük használ bankkártyát a fizetéshez, a kuponos, mobiltelefonos vagy “prepaid” kártyás fizetés aránya is elenyésző. Az online fizetéssel szembeni fóbia az egyik legnagyobb akadály, ami a web áruházak elszaporodásának útjában áll.


Törekedjen olyan web áruház létrehozására, mely:

  • globális, felhasználóbarát banki fizetőoldallal rendelkezik, ami az interneten keresztül bárhonnan elérhető,
  • biztonságos tranzakciókat hajt végre (az adatok a kommunikáció során titkosítva közlekednek),
  • tranzakcióval kapcsolatos műveleteket (visszatérítés, részvisszatérítés) lehet végrehajtani,
  • elektronikusan nyomon követhetőek a fizetések.

Egyedi webáruházra van szükség ahhoz, hogy minél szélesebb rétegben válasszák az Ön boltját.